My Favoriteboy - Kapitel 16

Han svängde in på en parkering inne i stan och parkerade bilen. Jag hoppade ut och väntade på Justin som drog på sig luvan och satte på sig solglasögon för att inte bli igenkänd. Vi gick mot en resturang som tydligen var Justins favorit resturang i Stratford.

.

När vi steg in genom dörren försökte vi vara ganska tysta och diskreta så att ingen skulle upptäcka Justin, vi lyckades ganska bra och kom fram till disken.

.

”Skulle vi kunna få ett bord i ett annat rum där vi får vara ostörda?” frågade Justin en i personalen som stod bakom disken och höll på att knappa in något på datorn.

.

Hon tittade snabbt upp och höjde på ögonbrynet, sen tittade hon ner igen som om vi inte var där. Då tog Justin långsamt av sig solglasögonen och stoppade dem i fickan. ”Nå?” frågade han och harklade sig.

.

Hon tittade upp igen, men den här gången fick hon damp och var tvungen att hålla för sin mun för att inte skrika.

.

”Oh my God...” viskade hon och stirrade på honom och sen på mig. Sen nickade hon och gick bort till några andra i personalen och kom snart tillbaka och nickade igen. ”Sofie tar er dit.” sa hon och log mot Justin. En servitris kom fram till oss och jag läste på hennes skylt att hon hette Sofie. Hon gav Justin ett stort leende och kollade sen på mig och gav mig en bitch-blick. Men sen kollade hon tillbaka på Justin och log igen och bad oss att följa efter henne.

.

Vi kom till ett rum längre in, det var ganska litet och mysigt och hade ett bord med två stolar bredvid i mitten av rummet.Vi satte oss ner och Sofie gav oss menyer och gick sen därifrån och ”råkade” snudda vid Justin innan hon gick ut och blev jättehyper.

.

”Wow... Är folk sådär vart du än går?” frågade jag och kollade undrande på Justin.

”Mm...” svarade han tyst. ”Ibland är det kul, men oftast är det bara jobbigt.”

.

Jag gav honom en medlidande blick men han ryckte bara på axlarna och log. Sen harklade han sig diskret och frågade vad jag ville ha.

Jag rullade på munnen och kisade mot texten i menyn.

.

”Hm... Vesuvio pizza med kebabsås.” sa jag tillslut och slog ihop menyn och la den bredvid mig.

”Okej... Kebabsås? Är det gott på?” frågade han förvånat och tittade upp.

”Vet inte, vill bara pröva nåt nytt! Haha!”

Han skrattade och kollade tillbaka på sin meny. ”Själv tar jag nog en vanlig kebabtallrik. Dricka då?”

”Fanta exotic” svarade jag snabbt. Det var min absoluta favoritläsk för tillfället, åå vad jag älskade den!

”Samma här.”

.

Han tryckte på knappen på väggen som han skulle trycka på när vi ville ha service och snart kom Sofie med papper och penna och frågade oss vad vi ville ha. Justin sa vad de ville ha och Sofie skrev ner det och nickade.

.

”Jag kommer snart tillbaka!” sa hon och log mot Justin. Igen gav hon mig en bitch-blick innan hon gick iväg.

Jag suckade och himlade med ögonen.

”Vad är det?” frågade Justin och tittade oroligt på mig. Ofta han inte hade märkt det? Skojar du med mig? Jag suckade igen och skakade på huvudet och tog upp min mobil och började spela Temple Run igen.

.

- Justin -

.

Vi satt tysta i flera minuter. Jag tittade roat på Amys ansiktsuttryck när hon failade i Temple Run. Plötsligt öppnades dörren och Sofie kom in med en tallrik och ett glas. Hon satte ner det på bordet framför mig och jag tackade henne och log. Hon log tillbaka mot mig och gick iväg för att hämta Amys mat och dricka. Amy suckade återligen igen och jag kollade undrande på henne.

.

”Snälla säg vad det är?” frågade jag, men hon bara skakade på huvudet och fortsatte att hålla på med mobilen. Då kände jag hur det vibrerade i fickan. Jag tog upp mobilen och till min förvåning hade jag fått ett sms från Amy. Jag öppnade det och läste; Du märker ingenting. Eller hur? Nej, jag tänkte väl det. Hon hatar ju mig, nästa gång hon kommer in – kolla hur hon beter sig mot MIG. Erkänn du inte märker det bara för att hon är snygg? Gosh...

.

Jag tittade förvånat upp på Amy som var helt fokuserad på sin mobil. Jag la ner mobilen i fickan igen och tog en klunk av min läsk och satte ner glaset på bordet igen. Efter ett tag kom Sofie in igen med Amys mat. Jag kollade på Amy, hon mimade ’Kolla nu’ med munnen och tittade på Sofie. Jag kollade på Sofie som gick tyst till Amy och ställde ner tallriken snabbt så att det small och när hon satte ner hennes glas skvamp det över. Sen gav hon Amy en konstig blick som jag inte direkt kunde tyda och sen kollade hon på mig och gav mig världens största leende. Jag log inte tillbaka, jag bara kollade efter henne när hon gick och när hon hade stängt dörren vände jag mig mot Amy.

.

”Varför gjorde hon sådär för?” frågade jag undrande.

Hon ryckte på axlarna och suckade. ”Antagligen för att jag är med dig. Hon vill ha dig, that’s for sure.”

.

Jag höjde på ett av ögonbrynen och tittade ner på mina händer och sen upp igen på henne. ”Vill du veta en sak jag är säker på då?” frågade jag och bet mig i läppen. Hon ryckte på axlarna igen som ’visst’ och tog upp sin gaffel och kniv och började skära i sin pizza.

”Att hon aldrig kommer få mig.”

”Varför inte? Hon är ju snygg och..-”

”För att hon inte är du.” avbröt jag henne snabbt.

.

- Amy -

.

Sa han nyss det där? Var han seriös?

.

Jag satt bara och gapade. Hans kinder var röda som tomater och han fixade sitt hår om och om igen för att han inte hade något att säga. Vad skulle jag säga? Typ ’naaw va söt du är!’ eller vad? Jag visste ju inte om jag gillade honom på det sättet eller inte.

.

”J-j-jag vet inte vad jag ska säga Justin.” stammade jag fram tillslut. ”Jag har nyss flyttat hit och lärt känna dig. Jag är inte säker på om jag gillar dig på det sättet än...”

.

Han tittade upp och jag mötte hans blick. Den var svår att tyda. Men han såg ledsen ut men ändå glad. Vänta, va? Det lät ju bara konstigt. Men som sagt så var den väldigt svår att tyda.

.

”Men ge mig i alla fall några månader till så att jag får tänka?” undrade jag tyst. Han nickade och harklade sig efter några minuter.

.

Vi började äta under tystnad. Min pizza var gudomligt god men jag var extremt sugen på att smaka lite av Justins kebab och hans pommes frites.

.

”Gud va gott det var!” fick jag ur mig och fortsatte äta.

”Jasså? Var det gott med kebabsås?” undrade han och tog en klunk av sin läsk.

”Haha, ja faktiskt! Sjukt gott!” svarade jag och tog en tugga. ”Vill du smaka?” frågade jag sen och la huvudet på sned.

Han nickade och log. ”Gärna! Om jag får?” ”Såklart du får smarty!  Jag frågade ju dig om du ville ha!” skrattade jag fram och skar en bit av pizzan och sträckte fram den till honom. ”Varsågod!”

.

Han åt upp den och höll med om att den smakade riktigt gott. Efter ett tag såg han att jag stirrade på hans mat. ”Jaha...” skrattade han fram och satte en bit kebab, lite sallad och pommes frites på hans gaffel och sträckte fram den mot mig. ”GAPA!” ropade han sen och jag bara skrattade. ”Fine!” sa jag sen och gapade så stort jag kunde.

.

Ja, det här kändes ju normalt. Här satt jag och blev matad av Justin Bieber. Mm... väldigt normalt! Jag skrattade åt tanken och åt upp kebaben och allt det andra. Det var faktiskt riktigt gott det med!

.

”Så... vad var det du ville prata om?” kom jag på att fråga sen, han ville ju prata med mig om något.

”Juste...” sa han tyst och bet sig i läppen. ”Du vet din halsduk...?” började han.

Mina ögon ploppade nästan ur mig och jag satte i halsen och var tvungen att hosta till. Sen nickade jag nervöst. ”Ja?”


EFTER EVIGHETER FÅR NI ÄNTLIGEN KAPITEL 16! Förlåt! För jag har varit sjuk hela veckan och inte kunnat koncentrera mig på nåt. Ramlade typ ihop när jag satt och skrev på den här för att jag var så yr :/ Men men! Jag lovar att ni inte kommer behöva vänta lika länge på nästa kapitel! Poss poss! xx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback