My Favorite Boy - Kapitel 5

- Amy -

.

Vad hade nyss hänt? Vilka var det där? Jo, grannar var de ju, men va? Jag fattade ingenting.

.

Mamma skuttade runt i huset och var jätteglad. ”Mamma? Ehm, vilka var de där?”

.

Hon stannade upp och kom på att hon inte hade förklarat för mig.

.

”Det var ju Pattie! Och Justin!” tjöt hon och började skutta omkring igen. Vem var barnet i här egentligen?

.

Hade jag nyss stått 2 meter från världens största tonårsstjärna? Jag hade inte kollat på honom, men jag hade känt hans blickar. Hans mamma var fin och jättetrevlig. Det skulle inte förvåna mig om han var detsamma. Jag brydde mig inte så mycket egentligen, så jag bestämde mig för att glömma det och gick upp till mitt rum igen.

.

Satte på datorn och loggade in på facebook. Claire skrev direkt till mig på chatten.

.

AMY! Hur mår du? Hur är det i Canada? Vad har du för adress? Har du sett JB? JAG SAKNAR DIG! x

.

Jag suckade tungt. Allt hon ville veta var om Justin.

.

Jag mår fint. Det är fint väder, husen är fina, fast det är ganska kallt. Jag vet inte vad gatan heter tyvärr... Men du ska få adressen senare. Om jag sett honom? Nej. Men han var här, fast jag kollade inte på honom. Saknar dig med. x

.

Såklart fick hon damp. OMG, var han hemma hos er?! SKOJAR DU MED MIG?!

.

Nej jag skojar inte. Tydligen har Pattie och mamma varit barndomsvänner. Så jag antar att vi kommer ses en hel del.

.

OMG. Jag har sjukt stor lust att åka till dig nu! Måste berätta för Nicole, hörs senare x

.

Haha, gör det du. Hörs x

.

Jag suckade igen och tittade ut genom fönstret. Konstigt nog kollade jag på det stora huset bredvid där Bävern bodde. Förskräckt vände jag huvudet mot datorn igen när jag såg Justin i hans fönster med hans gitarr.

.

Men för att retas lite med Claire och Nicole tog jag fram min Iphone och knäppte kort på honom och skickade till dem.

.

Båda två fick total damp och jag skrattade så att magen gjorde sjukt ont.

.

Jag öppnade fönstret för att släppa in lite frisk Canada-luft men med luften kom Justins plinkande på gitarren. Det kändes konstigt att sitta här, lyssna på Justin Biebers gitarr plinkade och... njuta? Gjorde jag verkligen det? Gillade jag det? Jag hade ingen aning.

.

Utan att tänka mig för gick jag in på Google och sökte på ’Justin Bieber’. Det kom fram en massa bilder från när han var yngre, så jag skrev dit ’2011’ och genast kom det bilder som måste ha tagits rätt så nyligen.

.

”Amy! Gosh, varför gör du det här?” Sa jag till mig själv och stängde google och gick in på twitter.

.

Skrev en snabb uppdatering, Just moved to Stratford, it’s really beautiful here. Very nice neighbors too. Miss Boston though... x och sedan stängde jag av datorn.

.

Justin hade slutat spela och han satt inte vid fönstret längre. ”Varför tänker jag fortfarande på det här?” sa jag förvånad och bestämde mig för att plocka upp alla mina saker.

.

- Justin –

.

”Så, hur exakt känner du Jessica?” frågade jag mamma när vi satt i köket och åt middag.

.

Hon log och tuggade klart det hon hade i munnen och svalde. ”Vi gick i samma klass, och vi var bästa vänner. Men efter High School flyttade hon till Boston där hon träffade en man som hon gifte sig med. Vi tappade kontakten. Men för bara några veckor sedan sms:ade hon mig att hon hade skilt sig och skulle flytta någonstans men hon visste inte vart. Så jag gav förslaget att flytta hit. Men efter det hörde jag inget mer. Tills nu, du märkte hur glad jag blev va?”

”Oj, ja det märkte jag.”

”Vad tycker du om Amy då?” frågade hon med en viss retlighet i rösten.

”Va?”

”Justin, kom igen.” sa hon och blinkade med ena ögat.

”Haha, mamma sluta.” sa jag och kände kinderna hetta till.

”AVSLÖJAD!” skrek mamma och skrattade högt.

”Okej okej. Ja, jag tycker hon är fin, än sen?”

.

Mamma var nöjd och knuffade mig lekfullt i sidan och skrattade. Jag skrattade med henne och åt sedan upp det sista av maten.


Skriver kanske Kapitel 6 senare ikväll ;) annars kommer det imorn! :D KOMMENTERA! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback