My Favorite Boy - Kapitel 12

 

- Amy  -

.

Vi satt där i flera timmar och bara pratade om allt mellan himmel och jord. Jag började verkligen gilla den här killen, han som jag inte gillade alls för bara en vecka sen, men det var i för sig innan jag kände honom. Men ändå kändes det här väldigt konstigt...

.

Vi berättade om oss själva för varandra och upptäckte bland annat att båda gillade att åka skateboard. Plötsligt fick jag en väldig längtan efter våren då jag skulle få ta fram min skateboard igen och bara glida runt.

.

”Jag borde nog gå hem snart, mamma blir nog orolig annars antar jag...” sa han och flinade.

”Mm...” mumlade jag och drog med handen på mitt lår.

”Amy... Tack för att jag fick vara här idag, jag hade riktigt kul!”

Jag tittade upp och log stort. ”Äh, nöjet är på min sida! Jag hade också riktigt kul, och tack för att du... ja... tröstade mig idag.”

”Detsamma.”

.

Vi bara satt där och log mot varandra. Plötsligt ringde hans mobil.

.

”Mamma.” sa han till mig och svarade. ”Hallå?”

.

Efter två minuter la han på och reste sig upp.

.

”Jahopp, hon vill att jag ska hem nu, men tack som sagt var.”

”Haha, tack själv!”

.

Vi tog upp våra tallrikar och muggar och gick bort till köket med dem. Jag ställde in dem i diskmaskinen medan Justin gick ut i hallen och tog på sig jacka och skor.

.

 

- Justin -

.

”Då går jag!” ropade jag till Amy och började att trycka ner dörrhandtaget.

”NEJ VÄNTA!” skrek hon från köket och kom snart springandes. ”Hej då kram?” frågade hon tyst och bet sig i läppen.

Jag nickade och log. Då hoppade hon nästan upp på mig och gav mig en stor kram. Jag besvarade kramen och skrattade. ”Hej då, Little Y...” mumlade jag i hennes hår.

”Bye bye Big B...” sa hon tillbaka och avslutade kramen genom att krama mig skithårt runt halsen så att jag nästan ströps.

”Föresten, ditt nummer?” frågade jag och tog upp mobilen.

”Juste! Ja, vänta lite bara...”

.

Hon sprang upp för trappan och in på hennes rum och kom snart ner igen med mobilen i handen.

Vi bytte nummer med varandra och just när jag vände mig om och öppnade dörren tog hon tag i min hand. Jag vände mig om och kollade förvånat på henne.

Hon log sitt otroligt vackra sneda leende som jag tyckte om så mycket och jag kunde inte låta bli att le tillbaka.

.

”En sista kram?” sa hon och väntade inte på svar utan bara kramade om mig. Jag blev sjukt förvånad och fick världens stöt i hela kroppen, men efter ett tag kramade jag tillbaka.

”Hej då Justin.” sa hon och släppte taget om mig.

”Hej då Amy.” sa jag och vände mig om och gick ut.

.

Jag vände mig om och log stort. Hon log tillbaka och började hoppa och vinka. Jag vinkade tillbaka och gick hem.

.

”Jag är hemma!” ropade jag så fort jag kom innan för dörren.

”Vart har du varit?” frågade mamma från vardagsrummet.

”Hos Amy...” sa jag tyst och gick in och satte mig bredvid henne i soffan.

”Ooooh, jasså? Hos Amy? Amy Sunshine?”

”Vem annars? Haha”

”Sen när är ni kompisar? Har jag missat nåt?”

”Nej det har du inte, men vi lärde känna varandra idag typ... Jag bara kände för att hälsa på henne, och ja... Vi hade riktigt kul!”

”Det ser jag! Du är ju så glad att du spricker väl snart!”

.

Jag log och reste mig upp och gick upp till mitt rum. Tog fram min gitarr och satte mig i fönstret och började spela.

.

Då plingade det till i mobilen som låg på sängen. Jag reste mig upp och gick och tog kollade. Det var från Amy. Jag fick genast världens största leende på läpparna och öppnade sms:et.

I see yoooouuuu! Hahah no life... x

Jag tittade ut genom fönstret och såg genast Amy som stod och skrattade och vinkade från hennes fönster.

Jag vinkade tillbaka och skrev: Hahah, cooling du är Little Y (; x

Hon skrev snabbt tillbaka: I knooow! :D Coolast i stan vettu! ;) x

Alltid! x

YEAH! x

Vi kollade upp på varandra samtidigt och började skratta. Jag kollade ner på mobilen igen och skrev: Träffas imorn? x

Bara några sekunder efter fick jag ett svar, galet vad fort hon skrev sms!

Sure! Vilken tid? x

Hämtar dig kl. 16! x

Okaii, C ya then Big B! (; x

.

Vi gjorde tummen upp mot varandra och sen gick jag och satte mig i sängen. Det här hade nog varit den bästa dagen på länge...


Tjoho! KOMMENTERA! Possposs!<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback