Novell del 7 by Daria

>>Dagar innan Paris resan var jag med min familj ute i London<<
.
.
Min syster Elenor och mamma gick ute i det regningar London och då säger mamma så.
.
-Megan jag och Elenor ska flyta ifrån London.
-Skojar du med mig?
-Nej jag har lärt känna en jätte snäll man. Och vi skulle vilja flyta ihop.
-Men ni behöver väll inte flyta ifrån London?
-Grejen är att vi ska inte bara flyta ifrån London.
-Vart tänker ni flyta?
-Canada.
-Va ni får inte flyta. Rykte jag till till. Canada jag kommer aldrig träffa dom mer ju typ.
-Men Megan allt är redan bestämmt vi flytar nästa vecka på måndag.
.
Nästa vecka på måndag är jag på vägtill Paris med Harry varför ska allt deta hända just då?
.
-Mamma jag är med Harry i Paris då. Hur hade du tänkt då?
-Men ni kan väll åka?
-Hm mamma ska jag låta er åka och typ inte va med er? Vet du vad jag msåte gå nu.(Och med dena ordet sprang jag gråttande i regnet)
.
.
>>Hemma hos Harry och Louis<<
Jag står utan för huset med tårar i ögonen och knackar snabt på dörren.Harry öppnar och jag hoppar i hans famn och börjar stort gråta.
- Meg kom vi går inte stå inte här och gråt.Säger Harry.
.
.
-Vad händer? Varför gråter du jag vill inte att du ska gråta.
-Mam och Elenor ska flyta till Canada.Säger jag halvt gråtande.
-Men Meg när åker dom?
-Måndag när vi ska åka till Paris.
-Vill stanna här med dom?
-Nej. Skriker jag till.
-Men varför gråter du.Kollar Harry på mig och små ler.
-Jag vill inte att det ska flyta. Canada det ligger ju så långt borta.
-Men snälla Meg du kan få åka till dom när du vill?
-Nej för mamma har en kille. Asså det är det jag stör mig på.
-Meg kan vi ta och snacka om det sen. Zayn och jag ska ut och övningköra .
-Vist kan vi göra det jag ska gå till Cassie måste verkligen tränna.
-Du är fin som du är.Puss och Kram.Kommer Harry och ger mig en mjuk puss.
.
.
.
>>Samtal med Cassie i mobilen<<
-Hej Cassie
-Hej MEgan. Hörde vad som har hänt ska vi gå och gyma?
-Ja snälla vi gör det
-Ska jag hämta dig eller ?
-Ja gör det så ses vi om en kvart.
DEL 8 KOMMER SNART




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback