Novell del 31 by Daria

Jag och Ida tänkte gå till polen och bada. Då får vi syn på Sofia och Liam kyssandes. Jag kollar på henne hon kollar på mig och säger.

.

’’Va vad händer här’’

’’Aww vad söta’’ Säger jag.

.

Liam och Sofia hällde ju på ett tag, men jag viste inte att dom två var tillsammans.  Då hör jag min mobil ringa ifrån väskan. Jag tar upp den och ser att det är Cassie.

.

’’Ida Cassie ringer mig jag måste svara’’

’’Gör det då’’ Säger hon och låter arg.

.

’’Hej Cassie hur är det ’’ frågar jag Cassie

’’Jag och Louis gjorde slut’’ svarar hon.

’’Va skojar du’’

’’Nej’’ började hon gråta

’’Vem är hon Maria ’’

’’Hans kompis dom var med varan ofta nu’’

.

.

Cassie berätta också att hon just nu inte har nån lust och prata med nån och att hon och hennes mamma ska åka till Thailand på en resa för och avslappna.

.

.

>>Ida’s perspektiv<<

.

Medans Megan snackade med Cassie kom  Zayn fram till polen och började sjunga på moments.

Flashes left in my mind
Going back to the time
Playing games in the street
Kicking balls with my feet
Dancing on with my toes
Standing close to the edge
There's a pile of my clothes
At the end of your bed
As I feel myself fall
Make a joke of it all

.

‘’Ida vill du gå ut och äta med mig’’ Frågar han

’’Om jag vill, självklart’’ svarar jag.

.

Det var första gången han frågar om jag vill gå ut och äta med han sen vi blev ihop. Megan kom halv gråtande tillbaka.

.

’’Vad är det Megan ?’’ frågar jag och kramar om henne.

’’Dom gjorde slut, jag måste gå prata med Louis’’

.

.

>>Megan’s perspektiv<<

.

Jag måste gå och prata med Louis. Tänk om han mår dåligt. Jag tar steget in till hans rum och ser han gråtande, Harry står över honom och försöker trösta  han.

.

’’Seriöst hur kunde ni göra slut’’ Skriker jag till.

’’Megan ta det lugnt’’ Säger Harry.

’’Men halo ni är inte normala, ni var ju så bra par eller?’’

’’Megan, Louis var otrogen med Maria’’ svara Harry.

’’Say WHAt ?’’

.

Då förklara Louis med sina ord att han träffade Maria och blev kär. Och att Cassie har blivit jobbig.

.

’’Men Louis varför, du gjorde mig besviken’’ så jag och sprang ut ifrån rummet.

.

Harry sprang efter mig och sa.

.

’’varför blir du ledsen det är ju deras liv’’

’’Men tänk om blir otrogen mott mig då, jag vill inte så’’

’’Men Megan du har inget och vara orolig för’’ säger han och kramar om mig.

’’Jag älskar dig, lova mig och aldrig lämna mig’’ Jag kollar på han, han kollar på mig och säger ’’Jag lovar’’

.

.

>>Ida’s perspektiv<<

.

Jag och Zayn gick till en restaurang för och äta efter det gick vi en promenad. Det känns alltid så bra när jag och Zayn är med varandra. Jag kan knappt tro på att det är nåt emellan mig och han. Det är så sjukt grymt.

.

Vad kommer hända emellan Sofia och Liam , hur är livet mellan Ida och Zayn vad händer med Emma och Niall. Kommer allting vara bra mellan Louis och Maria. Det får ni reda på snart .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback