Novell del 21 by Daria

>>Canad<<

.

.

Ja just nu befinner jag mig i Canada hos mamma och syster.  Jag Canada världens underbaraste ställe nu fattar jag varför mamma har flyttat hit Zack är också verkligen hur snäll som helst. Ja min nära vän Ida bor 30km ifrån mamma jag hade tänkt och besöka henne. Ida vet inget om det men jag får väll hoppas att hon är hemma.

.

.

Dagen i Canada va verkligen varm jag hade på mig mörka jeans en vit transparent linne och en ljus rosa kofta till det hade jag ett fin klocka som jag fick av Harry när vi var i Paris och mammas väska. Zack lovade mamma att han kör mig till Ida men sen får jag ta mig där ifrån på egen hand.

.

.

>>Frame hos ida<<

.

.

Det verkade verkligen som om ingen var hemma. Jag säger hej då till Zack och gick mot Idag dörr. Jag står vid dörren och plingar på. Ingen svarar men efter en 5 minut väntade springer nån ner. Det va Ida hon kollar på mig och börjar stort le.

.

-OMG .Skriker hon till

-Hej. Kollar jag på henne och vi kramar om varandra.

-Oh det var länge sen man såg dig.

-Ja Ida jag har saknat dig.

.

.

Vi gick in till idag hus. Som vanligt typisk Ida hennes hus va ju hur snygg som helst allting va brun/bege. Hur snyggt som helst. Ida va inte ful hon hade mörkt blont hår fin solbränna och smal tjej. Hon va så fin. Ja Ida hade berättat om att jag kunde få sova hos henne dom dagar innan Usa resan. Hon viste att jag och Harry va tillsammans och var en stor fan av one direction.

.

.

-Megan ska du på 1D konsert i Usa?

-Jag vet inte jag ska träffa killar efter konsertet .

-Jag vill också träffa dom.

-Men du jag tror jag kan fixa det .

-Skojar du med mig ? Kollade hon på mig med en läskig min

-Nej vänta jag ska bar ringa Harry

.

.

Jag tar fram mobilen slår upp ’’Harry Styles <3’’ och ringer.

.

>>Mobil sammtal med Harry<<

.

-Hej baby. Säger jag med kärleksfull röst

-Hej. Svarar han som om han saknar mig.

-Jag är just nu i Canada med min kompis Ida kan inte vi få komma och se på eran konsert i New york?

-Ja men vist. Svarar han och lägger till detta ’’I miss you’’

-Jag saknar dig också vi ses ju om 2 dagar.

-Ja det gör vi du jag ska gå för vi ska träna innan spelningen puss älskar dig.

-Puss jag älskar dig med.

.

Vi lägger på jag kollar på Ida och säger ’’ Du ska få träffa One Direction’’ Ida blev nog skit glad och bjöd mig på hallon glas. Mums.

.

.

>>Harry’s perspektiv<<

.

Ja vi är fotvarande i London imorgon åker vi till New york och där ska vi spelning. Det är jätte roligt jag ska få träffa Megan på planet till Usa. Vi mellan landar i Canada och där ska Megan och henne kompis Ida(tror jag hon hette) komma in. Så dom ska vi få träffa där. Nu tränar vi mycket innan spelningen. Vi bara sjunger om och om igen ’’ You got the one thing’’ Men så får man leva.

.

.

>>Megan’s perspektiv<<

.

Kvällen innan Usa resan ligger jag i Idag stora säng vi sätter på tv och kollar förbi kanaler och vi stannar på Mtv där dom precis visare’’One thing’’ Ida kollar på mig och börjar sjunga. Så satt vi kanske i en timme och bara snackade om One Direction. Jag vet det är sjukt att jag kan snacka om dom hur mycket som helst när jag är tillsammans med en av dom.  Men jag älskar deras låtar och önskar verkligen att får spela in en låt med dom nån gång. Vi märkte att kl va sen och att vi måste sova planet åker runt halv 11 Zack kör oss till flygplatsen där vi ska motta killar.

.

.

Morgonen innan Usa resan vaknar jag nån kvart innan Ida jag ställer mig upp och går diskret till toan. Jag vill ju inte väcka Ida vi sov ju i samma säng så typiska tjejer. Men om man heter Megan så lyckas man alltid med nånting när jag går på vägen så slår jag mig i en kant vid dörren och börjar skrika. Ida hoppade till och kollar på mig och börjar skratta. Inte för att det var kul men haha.  Jag duschar och sjunger hon ropar att jag ska sluta skrämma upp hennes granna. Jag tänkte tack för kärlek du ger mig. Sedan går jag ner och äter med henne. Vi åt mackor med ost.  Jag har redan vart packat Zack skulle ta med sig väskan hit och sen skulle vi åka Ida packade alla väskor igår och kl börja närma sig 10flygplatsen ligger en 20 minuter ifrån hemmet där vi var. Zack knackar på dörren och vi börjar åka mott flygplatsen.

.

.

Zack så att han behöver åka för mamma kan ju födda när som helst. Han gav mig en kram och sen försvann bakom dörren. Man hör en gumma säga’’ Planet till New york ifrån London har kommit ni som ska åka med den är vänligt välkomna till oss vid nummer 5 och 6’’ Jag och Ida börjar gå jag kan inte tro att jag ska se Harry igen jag har saknat han som bara den. Efter allt koll som man måste gå genom går vi mot planet den står redan där. Jag ser Harry sitta i planet springer fram mot han och ger han en kärleksfull kyss. Louis kan inte sitta stil han kommer fram och säger’’Aww i love you to ’’Haha han är så rolig söt ibland. Zayn Liam och Niall kollar på mig och säger samtidigt ’’HALO’’. Jag förklarar för killar att Ida är en nära vän som gillar One Directin och har Directin infektion. Zayn kollar på henne och börjar le. Vi sätter oss på platsen planet ska starta.

.

.

Efter en halv timmer väg lutar Harry sig mot mig och säger ’’Vet du att Zayn och Demi har gjort slut’’ jag va riktig chokad över att få höra det. Harry sa att Demi va otrogen en grej jag inte fattade då hur kan man va otrogen mot Zayn han är ju verkligen underbar kille. Men nog med det jag såg att Ida och Liam har börjat prata så ja. Men som jag vet är Idag favoriten Zayn hoppas det kan blir nåt mellan dom. Jag tar tag i Harrys hand och frågar om hur Cassie mår. Han svarar att hon tar han om Nino nu och att hon mår jätte bra.

.

.

Vi va framme i New york. Mitt hjärta slår tusen gånger snabbare. Det kommer fram en bil som kör oss alla till Arenan killar ska ha spelningen på alla vara väskor körs till hotellet som ligger 100meter ifrån arenan killar ska spela på. New york jätte stor stad jag längtar till kvällen och få se se killar sjunga live igen men det gången med dom fansen här ifrån .

.

.

Ja jag kunde skriva en del idag iaf :D så ja del 22 kommer upp så snart som det går kanske fredag :d komentera




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback