My Favorite Boy - Kapitel 19

”Vad vill du Marcus?” suckade jag och satte mig på sängen.

”Vart är du? Har inte sett dig på evigheter ju!” klagade han.

”Ja, just nu sitter jag på Justin Biebers säng.” Jag flinade och kunde höra hur han gapade.

”Justin BÄVER?! Du måste skoja! Säg att du skojar!”

 

Jag skrattade tyst för mig själv och svarade; ”Jag skojar inte, jag sitter här i Justin Biebers säng medans han är där nere i vardagsrummet och kollar på TV och äter godis med hans bästa vänner.”

”Hur i hela friden...? Hur hamnade du där?”

”Jag har flyttat till Canada.”

”DU HAR VAD?!”

”Hör du dåligt eller?”

”Nej, men va? Canada? Varför?”

”Varför behöver du veta?”

”För att jag är ditt ex och jag älskar dig fortfarande och jag bryr mig om dig och vill veta hur i hela friden det kommer sig att du flyttade till Canada.”

”Marcus... Kommer du inte ihåg vad jag sa när jag gjorde slut med dig? Seriöst?”

”Jo, men-”

”Då har vi inget att prata om.”

”Amy, vänta! Lägg inte på! Får jag prata med Justin?”

”Say what? Varför? Vad har han gjort för ont för att behöva prata med en sån hemsk varelse som dig?”

”Amy, snälla.”

 

Jag suckade högt och reste mig upp ur sängen och öppnade dörren och gick ner. Killarna kollade undrande på mig när jag kom in. Fast Justin såg mest orolig ut.

 

”Har det hänt nåt?”

 

Jag vinkade menande att han skulle komma och sen gick jag ut till köket. Bakom mig hörde jag Justins fotsteg, jag vände mig om och höll fram mobilen till honom.

 

”Det är mitt ex. Han vill prata med dig, fast jag har ingen aning varför.”

 

Justin kollade förvirrat på mig och tog emot mobilen och tryckte den mot örat.

 

”Låt honom inte trycka ner dig bara... Han är väldigt bra på sånt...” mumlade jag i hans öra och jag hörde hur han svalde, sen nickade han och jag gick ut till killarna.

 

- Justin -

 

Efter en kvarts prat med Marcus la jag tillslut på och gick ut till de andra i vardagsrummet. Fortfarande rätt omtumlad och fattade inte riktigt vad som hände.

 

”Vad sa han?” undrade Amy och kollade på mig med en sorgsen blick. Jag nickade bort mot dörren menande att vi skulle ta det utanför. Hon nickade och följde efter mig ut. Vi satte oss i trappan och hon la handen på min axel.

 

”Vad sa han?” frågade hon igen.

”Att jag skulle hålla mig borta från dig och en massa sånt. Sen pratade han om hur dålig jag var och så vidare...”

”GUD. Jag orkar inte med honom! Du ska inte ta åt dig NÅGONTING av det han sa! Hör du mig? Inget!”

”Men tänk om han har rätt. Tänk om jag ä-”

”Justin. Du är inte dålig, du är sjukt bra! Han är bara avundsjuk okej?”

 

Jag sa ingenting... Stirrade bara rakt framför mig och funderade.

 

”Och du ska framför allt inte hålla dig borta från mig. Okej?”

Jag log och tog hennes hand och kramade den. ”Aldrig.”

 

Jag tittade upp på henne och märkte hur nära varandra vi satt. Hennes ögon var så himla vackra. Hela hon var vacker.

 

Utan att jag riktigt märkte det så närmade vi varandra och snart var våra läppar bara några millimeter ifrån varandra. Jag pressade mina läppar lugnt mot hennes och hon besvarade kyssen. Den var perfekt. Alldeles för perfekt.

När hon sen drog sig tillbaka hade båda två ett stort leende på läpparna.

 

”Kommer ni snart?” ropade Ryan.

”Jadå!” ropade jag tillbaka och reste mig upp. Amy satt kvar och jag peta henne på benet; ”Kommer du Little Y?”

 

Hon tittade upp och rodnade. Jag flinade och sträckte ut handen för att hjälpa henne upp. ”Tack” mumlade hon och höll kvar min hand i hennes och kramade om den, släppte den och sen gick vi in till killarna.

 

”Ska vi göra nåt?” frågade Chaz och kollade undrande på oss. ”Typ spela FIFA?”

Amy nickade och gjorde tummen upp. ”Det blir bra!”

 

 

Vi vinkade hejdå till Chaz och Ryan när de, efter 2 timmars FIFA spelande med oss, gick hem. Amy hade fått killarnas nummer så att hon kunde få tag på dem när hon ville.

 

”Jahopp...” började Amy och vände sig mot mig. ”Vad ska vi göra nu? Jag kanske också borde gå hem snart...”

”Nooooo!” sa jag och gjorde en ledsen min. ”Inte gå...”

 

Hon skrattade och gick till vardagsrummet och hämtade skålen som det tidigare hade funnits godis i och gick till köket med den och började diska den.

 

- Amy -


Jag hällde vatten i skålen och tog upp diskmedlet och pluppade i lite av det. När jag sen ställde ner diskmedlet på bänken sprutade det några små bubblor som jag försökte fånga så barnslig som jag är...

 

Plötsligt känner jag två varma händer runt min midja. Jag hoppade till men lutade mig bakåt och lät honom hålla om mig. ”Du skräms. Inte kuuuuuul...” mumlade jag och tog lite skum från diskhon och vände mig om och kletade runt det i hans ansikte.

 

”Tjusigt!” sa jag när jag var klar och skrattade. ”Såhär borde du ha det hela tiden ju!”

 

Han himlade med ögonen och gick bort till badrummet för att tvätta bort det.

 

Jag fortsatte diska och blev snabbt klar och gick upp till hans rum och tog upp gitarren. Inte för att jag kunde spela, men men... Jag kunde inte ta några ackord så jag satt bara och studerade gitarren, då och då drog jag med fingrarna på strängarna så att en liten melodi hördes.

 

”Fint du spelar.”

 

Hans plötsliga närvaro fick mig att hoppa till. Jag himlade med ögonen och la undan gitarren. ”Jag vet inte hur man spelar...” mumlade jag tyst och ställde den till rätta i sitt ställ.

 

”Jag kan lära dig om du vill?”

 

Jag kollade upp på honom och märkte att han faktiskt menade allvar. Han höjde på ögonbrynet och bet sig smått i läppen. Min blick vandrade från gitarren till Justin, till gitarren och sen till Justin igen. ”Okej, kör till!” sa jag och log.

 

Ett brett, sött leende spreddes ut över hans läppar. Han gick och tog upp gitarren och satte sig bredvid mig.

 

”Först och främst behöver du nog veta grund ackorden.” mumlade han och gav mig gitarren. Sen tog han min hand och satte den på gitarr-halsen. Mina fingrar satte han på några olika ställen och sa vilka ackord det var och så drog jag med min andra hand över strängarna och för första gången i mitt liv spelade jag faktiskt gitarr, jag kunde inte fatta det!


Förlåt! Jag vet att jag sa att det skulle kommit tidigare men pappa har varit för snabb på att stänga av internetet -.- BLÄÄÄH! Men nu är det uppe iaf! :D poss poss! KOMMENTERA! Please? <3



Kommentarer
E m i l y ♥

Sv: Tack för din kommentar :) Jag blir riktigt glad. Jag ska snart börja skriva igen. Eftersom jag är på semester så blir det inte så mycket.



kramar <3

/ E m i l y ♥

2012-04-08 @ 11:52:51 | http://onedirectionthestory.blogg.se/
Anonym

kika gärna in i min JB-novellblogg och säg vad du tycker om den:)

2012-04-09 @ 16:28:48 | http://mystoorie.blogg.se/
Sonja

Sjukt fin blogg! :) Kika gärna in på min bieber-novell! Skulle verkligen betyda guld! :) Hihi puss!

2012-04-12 @ 08:55:51 | http://jssmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback