My Favorite Boy - Kapitel 18

Vi pratade en lång stund innan vi sa hejdå och la på. Jag gick in på mitt rum igen och Amy bara skrattade åt mig.

 

”Sket du eller?” skrattade hon fram och flinade stort.

”Ehm....” svarade jag och skrattade jag med. Sen såg jag att hon hade gråtit igen, för hennes ögon var alldeles blanka. Jag gick och satte mig bredvid henne i sängen. Hon tittade undrande upp på mig och jag lyfte upp handen och torkade bort en tår från hennes kind. Min mobil vibbrerade till i min ficka, jag fiskade upp den och såg att jag hade fått ett mms... men från vem? Jag tryckte fram det och såg att det var en bild, men jag kände hur det stack till i mig när jag såg vem det var på bilden. Selena. Som kysste en annan kille. Vem var killen? Jag zoomade in och såg efter ett tag vem det var...

 

”Vad är det Justin?” frågade Amy och lutade sig över min axel för att kunna se. ”Är inte det där han dära David som som är med i Magi på waverly place?” frågade hon försiktigt.

 

Jag nickade till svar med en stor klump i halsen.

Även fastän jag visste att Selena hade gått vidare och börjat festa mer och så, så trodde jag aldrig att hon skulle bli tillsammans med killen som spelar hennes bror i deras Tv-serie!

 

- Amy -

 

Jag fattade inte vem som ville göra Justin så ledsen genom att skicka bilden... Och ännu mindre kunde jag fatta hur Selena kunde vara ihop med David.

 

Till min förvåning så rann det några tårar nerför Justins kinder. Jag torkade lätt bort dem med tröjan och slog armarna om honom i en kram. Han besvarade kramen och mumlade något som jag inte kunde uppfatta.

Efter ett tag släppte jag honom och reste mig upp och började hoppa omkring.

 

”Vad gör du?” frågade Justin och började gapskratta.

 

Då slutade jag och slängde mig ner i sängen och började skratta jag med. Efter några minuters skrattande satte jag mig upp och tog några djupa andetag.

 

”Jag har lust att göra något...” sa jag och vände mig mot Justin som satt närmare mig än jag kom ihåg, jag ryggade tillbaka och kände rodnaden sprida sig över mina kinder så jag vände ner huvudet i knäna och trummade lätt på dem.

”Okej, vad vill du göra då?” sa Justin och reste sig upp.

”Um... Titta på film eller nåt? Är det för osocialt kanske? Ska vi ringa hit Chaz och Ryan?”

”Mm, det har du kanske rätt i... Vill du det? Okej, jo men det kan vi göra...”

 

Han skrev ett sms till dem båda och skickade iväg det. De svarade snabbt att de skulle komma om 10 minuter. Vi gick ner och satte oss framför TV:n och How I Met Your Mother var på. Efter ett tag sneglade jag lite på Justin och upptäckte att inte alls satt där jag trodde att han satt, han satt bara drygt en decimeter ifrån mig. Jag svalde hårt och tittade upp på hans ansikte. Jag studerade hans perfekta konturer och bet mig nervöst i läppen. Plötsligt vände han blicken mot mig och då tittade jag snabbt bort på TV:n igen. Mina kinder hettades till och jag såg i ögonvrån hur Justin flinade och tittade på mig.

 

*ding-dong*

 

Vi reste oss upp exakt samtidigt och lite väl fort för vi krockade rakt in i varandra. Jag ramlade ner i soffan igen och Justin skrattade förtjust.

 

”Det är inte roligt...” mumlade jag och reste mig upp och puttade sen ner honom i soffan och sen sprang jag bort till dörren skrattandes och öppnade dörren.

 

Jag möttes av två killar som jag kände igen väl. ”Helloooo guys!” sa jag och kramade om dem båda.

”Hej Amy!” skrattade dem tillbaka och sparkade av sig skorna. Utan att jag märkt det hade Justin smugit sig fram bakom mig och plötsligt klämde till på båda sidor av min midja så att jag hoppade till och skrek kort.

Killarna skrattade och Justin stod och flinade stort. ”JUSTIN!” skrek jag och gav honom en luft-örfil och lipade åt honom.

Han skrattade till och gick sen fram till Chaz och Ryan och hälsade på deras lilla egna vis.

 

Medans de stod där och snackade lite så sprang jag tyst in i köket och tog fram en skål och hittade några påsar med godis som jag hällde ner i skålen. Sen tassade jag ut till vardagsrummet med den och ställde den på soffbordet. Jag satte mig ner i soffan och började gräva runt med händerna bland godiset innan jag tog upp några goldbären-björnar och stoppade i mun.

 

”Jasså här tar man för sig!” sa Justin och flinade.

 

Jag tittade upp och flinade tillbaka. ”Ta ni bara, tog fram det mest för eran skull.” sa jag och sköt skålen mot dem. Chaz och Ryan dök genast ner i skålen och Justin bara stog och kollade på mig och log innan han också lutade sig över skålen och tog upp sin hand full med godis.

 

”Oj oj oj...” sa jag och skrattade.

”Vadå? Jag gillar kanske godis?” skrattade Justin tillbaka och kastade in några godisar i munnen.

 

Chaz och Ryan satt och stirrade på TV:n och deras händer gick från godisskålen till munnen om och om igen.

Jag himlade med ögonen och vände mig mot TV:n jag med. Plötsligt började min mobil att ringa. Jag tog upp den och kollade på displayen och såg att det var dolt nummer. Ändå reste jag mig och gick ut från vardagsrummet och svarade medans jag gick upp på Justins rum.

 

”Hallå?”

”Hej Amy”

 

Jag svalde hårt när jag hörde vem det var. Varför ringde han? Vad ville han mig? Hade jag inte gjort det klart för honom att jag inte ville veta av honom någonsin mer?


Har snart skrivit klart kapitel 19 så den kommer troligen ikväll! :D yeeey! :D KOMMENTERA! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback