Dream life- Kapitel 4

Vi kom fram till studion där Justin jobbade, han kollade på oss och vinkade genom fönstret. Bilen körde oss in till en parkering under studion och vi gick upp för trappar till studion. Justin hälsade på mig och Harry och visade oss tidningen och ställde frågan.

.

’’Är ni två ihop?’’

’’Ska du få veta ikväll’’ Säger Harry, jag orkade inte svara på den frågan.

.

.

Justin gick in till studio rummet och spelade in sin vers och en liten bit inne på refrängen. Jag satt mig ner och började spela gitar på han Justins låt (One time), Justin satte sig bredvid mig och börja le. Jag lyfte upp huvet och frågade.

.

’’Vad är det’’ Han bara log och kolla på mig. Jag kollar på han igen och frågar.

’’Va, Sjunger jag så dåligt’’ Han bara ler och ropar på Scuter, och viskar nåt till han.

’’Vi kanske struntar i Call me maybe och sjunger One Time tillsmanas’’ Säger han.

’’Tycker du det var bra?’’

’’Ja vi gör en egen version av  One Time, så kan vi spela in Call me maybe nån dag’’ Han ger mig en lap med text och ber mig gå in till Studion.

.

För det mesta skulle låten bli en go grej, men efter att Justin la upp den på Twitter som en Demo version ville folk höra mer av oss tillsammans. Då kom frågan om jag kunde flyta hit, trots allt var jag bara 16 år, men man kan inte tacka nej till Justin Bieber lixom. Kvällen efter spelningen gick jag runt och tänkte på det om att flytta men jag och Harry skulle på en tv-show där vi skulle svara på frågan om vi två är tillsammans. Vi åkte ner med Justin och där fick vi på oss knappt 10 minuter och vi var tvungna och gå in till studio. Jag satte mig bredvid Harry och Justin stag bakom kulisserna. Tv-showen började.

.

’’Idag är det fredag kväll och vi har med oss veckans snackis , asså Harry Styles och Cher Brown.’’ Säger hon och ler.

’’Hur går det Cher, vi hörde idag eftermiddag din Demo låt med Justin Bieber One Time, hur gick det till att ni spela in den’’

’’Ja, det börja väll med att Alfredo skrev till mig på youtube, och sen skulle vi spela in nån låt så det blev det. Vist blev den bra?’’

’’Ja låten är verkligen bra. Har ni nånting på gång eller?’’

’’Ja, vi ska släppa 2 eller 3 låtar tillsammans nu i dom närmaste veckor’’ Ler jag och kollar på justin.

’’Men nog om din arbete, nu vill vi veta det som är på top listan nu. Är du och Harry ihop?’’ Harry kollar på mig och svarar.

’’Jag kan väll säga så där. När jag lärde känna Cher så var vi bara vänner, men just nu kan vi erkänna för hela världen att vi är tillsammans’’ Justin stag och slog sig i pannan.

’’Så nu vet alla att ni är tillsammans’’ Harry tar tag i mitt hand och kysser mig på kinden.

.

Showen avslutades och Justin undrade om vi skulle vilja gå ut på nån nattklubb.  Jag var ju inte 18år men bara för att vi var kända så gick det och gå in på nattkubbar.  Kvällen tillsammans med killarna var nog det roligaste på länge. Jag tänkte väldigt mycket om och flytta hit och jobba ihop med Justin, och jag tyckte det var en bra ide. Så jag ringde mamma morgonen där på.

.

Jag och Harry log i sängen i hotell rummet, vaknade av att jag fick en sms ifrån Justin där det stag ’’Du får en skriv kontrakt här bara och övertala morsan nu’’ Jag ställde mig upp ifrån och sängen och gick till toaletten.

.

’’Hej mamma det Cher’’

’’Hej hjärtat, hur har du det ?’’

’’Jo mamma det jätte bra här, Jag vill flytta hit. Justin har fixat kontrakt till mig här’’

’’Skojar du har han?, jag lyssnade på eran succé låt och hörde om dig och Harry’’

’’Ja mamma kan inte du pappa Selena ,Louis komma hit, för Harry måste åka snart dom med One Direction ska ju ha världs turne’’

’’Jag tror vi kan, kan inte lova nåt. Men Cher Selena saknar dig vi måste träffas snart puss hej då’’

’’Hej då jag saknar er också’’ Vi la på. Mamma lätt ganska så glad så jag ringde Justin på en gång.

.

>>Justin’s perspektiv<<

Det var någonting i Cher som inte andra tjejer hade. Lyssnade man på hennes röst och sättet hon var på och hur hon såg ut. Man blev helt galen hennes namn efter namn allt var så perfekt till en pop stjärna. Jag satt ute på balkongen med Alfredo då hon ringde. Jag svarade och satte på högtalare.

.

’’Hej Cher, hur gick det och övertala mamma?’’

’’Justin jag tror hon lätt mig och flyta, men bara Harry kvar vad ska jag säga till han?’’ Då la Alfredo in sina tre ord.

’’Jag tycker att han ska få åka ut med mig och JB till nån shop centrum så vi kan berätta för han’’

’’Är det en bra ide?’’ frågade hon.

’’Cher inget och oroa dig för, du kommer blir mer känd än du redan är.’’

’’Hoppas jag, jag vill jobba med dig.’’

.

>>Cher’s perspektiv<<

.

Veckor gick. Jag och Harry hade ganska så mycket tid för oss själva. Så vi åkte med Justin till LA. Där skulle vi gå och äta på restaurang. Harry fick låna en bil ifrån Justin så att ingen skulle känna igen oss, men det blev ännu värre. För att vi åkte med Justins bil trodde alla att det var Justin. Men vi fick ut oss från alla Belieber fans. Vi gick in på en restaurang med luvor på och sen gick vi in på en egen liten sal där vi beställde mat.

.

’’Vad vill du ha Harry?’’ Frågade jag snällt.

’’Jag bjuder, säg först vad du vill ha’’ Svarar han.

.

Till slut tog jag kebab pizza och Harry beställde tacos. Vi satt och väntade på maten. Jag måste ju säga till han att jag ska flytta hit.

.

’’Du jag måste säga en viktig grej till dig’’ Säger jag och tar tag i hans hand.

’’Ja säg då, så spännande’’ Säger han med humör.

’’Jag ska bo här, asså flytta hit’’ Han kollar på mig och vet inte vad han ska säga…..

.

.

Jag hoppas ni tycker om den. Det var länge sen jag gjorde inlägg. Kommentera vad ni tycker om den novellen och vad ni tror kommer hända. Kommer Harry blir sur på Cher ? hehe det frågan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback