Dream life- Kapitel 1

H

ej jag heter Cher och det är min historia. Jag är en tjej på 16år, jag bor i London med mamma pappa och 2 syskon. En storebror som heter Louis och en lille syster som heter Selena. Mina föräldrar är födda i USA. Därför pratar jag flytande Amerikansk Engelska. Jag går på en kristen skola i London. Min liv var bra tills föra veckan. Då hände det de.

.

.

’’Föra veckan’’

.

Det var fredag den 25 Maj. Jag var förkyld och vaknade runt sju på morgonen. Mamma kom in till rummet med Selena på händer och frågade.

.

’’Hur mår du Cher, pappa kommer idag ifrån Usa så kan vi åka ner till stan’’(vi bodde ute på landet 3 kilomenter ifrån London)

’’A vist kan jag åka med’’

.

.

Jag tog fram data, gick in på facebook min bästavän Michel var inne, det var konstigt va inte han i skola.

’’Är inte du i skolan Michel?’’ frågade jag och loggade in på min youtube konto.

.

Michel svarade inte jag antar att han va i skola och glömde logga ut ifrån facebook när han va hemma.  Jag hade en youtube konto med mina covers, jag var rätt så populär bland människor i London. Min senaste cover var ’’So sick’’ jag hade fått en kommentar ifrån en kille och där ståg det.

.

’’Hej, jag heter Alfredo och jag jobba tillsammans med Justin Bieber..’’ Efter att jag läste att han jobbar med Justin Bieber reste jag mig upp och började skrika, då kom Louis in till rummet.

.

’’Cher vad håller du på med?’’

’’Hare gud jag fick en kommentar ifrån Justins vän’’

’’Skojar du ? visa mig’’ Han säte sig bredvid mig vi fortsätter och läsa.

.

’’…Jag undrar om du skulle vilja komma förbi Studion i London som Justins skriv bolag äger. Justin tyckte att du va väldigt begåvat tjej, Ring oss så fort du ser det!//Alfredo’’ Det var som om hela världen för mig hade helt plussigt blivit  större.

.

’’Cher du måste ringa dom, sån grej händer inte ofta’’ Så Louis och tig fram sin iphone.

’’Men jag vet inte ens om mamma låter mig’’

’’Cher bry dig inte om vad mamma tycker, jag förlurade min chans och lyckas jag vill att du ska lyckas istället för mig’’ Louis har vart med i X-factor, men vann inte han är också väldig begåvad kille.

.

.

Dagarna gick jag och pappa ringde till bolaget och dem bestämde en tid så att jag skulle komma över till dem. Så nu fattar ni nog allt.

.

.

’’Igen i nu tiden’’

.

.

Jag och Samanta(min kompis , som är som en syster för mig) åkte med bilen som Samanta hade fått av sina morfar upp till bolaget. Vi tar steget ut ifrån bilen hon kollar på mig och säger.

.

’’Cher tänk om du kommer bli känd… Då lovar du mig att du ska komma ihåg mig’’

Jag får inte fram några ord bara kramar om henne och viskar ’’Jag lovar’’

.

.

Jag trodde inte mina ögon och öron,men när vi kom in stag Harry ifrån One Direction och sjöng en av deras låtar. Han kollade på mig och sa ’’Hej Cher kul och träffas’’. Det var nog det konstigaste som har hänt på länge, att Harry Styles vet vem jag är. Jag sträcker fram handen och säger ’’Oh hej Harry’’ Samanta kollar runt i studion och tar fram mobilen och twittrar ’’Nu, Studio med världens bästa Cher’’.

.

.

Harry berättar om att han känner Justin och Alfredo och att dom bad han och visa mig runt i Studio. Vi kliver in till den största Studion och där sitter det en kille vid namnet Rayan(han är min manager, och låt skrivare) han tar tag i min hand och säger ’’Det blir kul och sammarbeta med dig’’

.

.

Rayan, visar mig en låt som heter ’’You are always be there’’. Han hade skrivit den till mig eftersom att Justin ville höra mig och sjunga nån kärlek låt. Vi gick in i studion och låten blev helt grym. Harry hade lagt sin röst i visa delar, så alltså första låten jag gjorde  var tillsammans med tonårsstjärnan Harry Styles.

.

.

Det tog inte lång tid innan låten blev nummer ett på Itunes. Jag fick samtal ifrån Rayan att jag och Harry hade sålt guld i Usa, och att vi ska åka ner dit för intervjuer, och små spelningar. Nog av inte mamma så speciell glad över det, jag kände ju Harry bara i några veckor. Men han va verkligen nån mer än bara nån jag spelade låten med. Mamma lätt mig åka själv till Usa, och det inte ofta jag får sånt. Hon viste ju att Rayan skulle inte låta mig hända nåt dåligt. Harry var ju 18år så han kunde åka själv, min mamma litade på Harry. Jag hoppade av skolan och satsade på min Kariär.

.

.

Vi skulle vara bortresta i 2 månader. Jag skulle under den tiden spela in en mix tripp med Justin, träffa Drake och få sjunga runt 20 små spelningar.

.

.

Natten innan Usa resan kunde jag inte somna. Jag tänkte ofta på om hur det kommer vara och bli super kända och hur det kommer fortsätta mellan mig och Harry, och ofta tänkte jag också på och flytta ifrån London. Men jag tror inte jag är redo för det än. Får väll se. Hela min livs dröm kommer börja imorgon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback