Novell del 9 by Daria

>>Megans perspektiv<<
Just nu har jag lite tid över att tänka. Mamma flyta med Elenor till Canada. Och vad ska jag göra jag måste letta upp ett lägenhet jag har ju bott hos Harry för det mästa men nu vill jag bo själv så att alla kan komma till mig.
.
Jag tar fram min macbook och söker efter leddiga lägenhet på internätt. Gåt snabt och uppdaterar twitter med ordet''Looking for apartment'' och sedan loggar ut på en gång. Kommer fram till en sida där det står om en fin lägenhet mitt i London city. 2 rum, badrum, toa och köket den verkade hur bra som helst. Den kosta inte heller specielt mycket.Det står ett numer man kan ringa upp tar fram iphonen och ringer.
.
>>I Telefonen<<
-Hej jag heter Megan Smith jag läste att ni vill sälja lägenhet.
-Ja hej lägenhetet finns kvar skulle du vilja komma förbi och kolla?
-Ja självklart
-Kom förbi hitt om en kvart så blir det bra vi ses.
-Hej då
.
Jag hoppas till av glädje. Kommer enkligen kunna bo själv.Men nu måste jag börja gå mot stan.Harry och Loui  bor inte så långt ifrån stan så jag går en promenad.Värdet i London känns så sommrit även om det är slutet på Januari.Kommer fram till gången huset ser hur snygg ut som helst.Går upp för trappar och där står jag utan för dörren till min framtida lägenhet.
.
>>Knackar <<
Jag är så nervos hoppas allt är som jag vill.
-Hej Sara heter jag och det är mitt gammla lägenhet som jag vill sälja.
-Hej Megan här.
-Jag kan visa dig runt .
Lägenheten va som jag trodde. Lång koridor in till vardagsrummet vägerna va vita med lila motiver. Gick man år höger kom man till köket som såg hur perfekt ut den hade fönster till Parken utan för.Badrummet va stor med en dröm badkar.Sovrummet va himmelsk. Jag vill bo här sa jag tyst för mig själv.
-Vad tycker du om lägenheten?
-Hur fin som helst när tror du jag skulle kunna flyta hit.
-Ja du kan flyta hit idag asså möbler som finns här tänkte jag lämna kvar.
-Skojar du?
-Nej jag behöver dom inte så du får dom.
-Oj jag tar den lägenheten.
Jag gav Sara det pengar hon ville ha för lägenhetet och sedan sprang jag snabt till parken utanför. Jag måste ringa Harry och säga vad som har hänt.Tar fram mobilen och ringer.
.
>>I mobilen<<
-Hej.
-Hej vad händer?Säger han med sin manliga röst.
-Du måste komma hem så fort du bara kan.
-Jag är på vägg hem vart är du?
-Kom till parken utanför London gatan.
-A vänta där jag kommer typ om 5 minuter.
.
Sitter där helt stresad och kan nästan inte andas. Där går han ju kolla bara jag blir altid lika glad när jag ser hans lende.Hans hår.
.
-Hej snygging! skriker jag så att manen som går åt andra sidan vänder om sig.
-Hej varför skulle jag komma hit.
-hihi(skrattar jag småt)det ska du se.
Jag håller för hans ögon och säger att han inte ska kolla och gå in i hissen till mitt nya lägenhet.
-Kolla inte
-Meg snälla.
Går ut ifrån hissen och öppnar dörret till paradiset.
-Är vi frame nu. Frågar Harry tyst.
-Jag det är vi nu kan du titta.
-Wow,vad är det för nåt?
-Mitt nya lägenhet.Hoppar jag fram och kramar om Harry.
-Shit va den va snygg.Kollar han rakt i mina ögon och ger mig en kyss.
-Tycker du det ,jag ska flyta hit mamma säljer sitt hus jag måste kunna bo nån stans.
-Men du vet att du kunde flyta till mig och Loui.
-Ja men jag vill bo här du kan altid flyta hit.
.
.
Vi kollade lite i lägenheten och bestämde att så fort vi kommer tillbaks ifrån Paris ska vi båda flyta till min lägenhet.
.
.
Dagen innan Paris resan va jag tvungen och prata med mamma . Om hur det ska se ut om jag kommer träffa dom och så vidare. Vi kom överens att jag och Harry ska åka till dom till påsken. Jag är glad att jag och mamma kom överens.Hoppas hon verkligen trivs i Canada bara.Självklart va jag med Mamma och Elenor på morgonen det skulle åka och sa hej då. Nu bär dig vidare till Paris i en vecka med min underbaraste kille Harry Styles.
Del 10 kommer imorgon hoppas iaf dagens novell blev bra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback