Novell del 37 by Daria

Jag la mig i sängen och kollade på sidor om One Direction. Där 5 tjejer ifrån Sverige hade vunnit biljeter att får träffa min kille och One Direction. Jag adda dom på Facebook fick svaret direkt ifrån Mois.

.

’’Hej Megan, Jag typ halv dog att du adda mig’’ Jag svarade med en gång och började skratta.

’’Gud va kul att du blev glad, när kommer ni hit’’ Frågade jag och tog upp mobilen och svarade.

.

’’Hej Emelie’’ Sa jag.

’’OMG, vi måste äta på stan’’

’’Va ja vist Harry är ändå på träning med Loui’’

.

Jag skrev till Mois att jag ska gå ut och träffa en kompis. Och att vi kan höras nästa gång, och att då kan vi ha en twitcam.

.

.

>>Louis’s perspektiv<<

.

’’Harry spring snabbare’’

’’Sluta tjöta, jag springer bra’’

.

.

Jag och Harry tog en morgon pass på gymmet. Om 2 dagar har vi första spelningen. Han såg så tröt ut.

.

’’Hur är det Harry?’’

’’Ja du, det är lugnt’’Hehe skrattar han nervöst.

’’Harry du behöver inte må dåligt, tänk imorgon kommer vi ha första spelning’’

’’Ja jag vet, men tänkte mer på det att Megan inte kan komma’’

’’Va, varför kan hon inte?’’

.

.

>>Megan’s perspektiv<<

.

Jag tog på mig mina gråna jeans en gammal vit t-shirt med text på till det fick jag på mig en orange kofta. Allting piffade jag upp med att måla mina läppar röda. Jag sprang ner för trappar och sedan gick jag genom den fina parken. Jag och Emelie träffades vid Nando’s för och käka.

.

.

’’Hur går det med dig och Harry’’ Frågade Emelie.

’’Jo det är fint, dom har första spelningen imorgon och jag kan inte komma’’ Svarar jag och gör en ledsen min.

.

.

>>Mois’s perspektiv<<

.

.

Sony Music hade tävling för och träffa One Direction, det va 5 tjejer som vann. Jag va en go vän med Mathilda och Daniella. Där emot kände vi inte Alva och Bianca. Men så fort vi fick reda på att vi ska få träffa killar börja vi snacka med varandra. Sjuka grejen var ju att Megan hade lagt till oss som vänner på facebook och twitter. Idag skulle vi alla 5 tjejer träffas hemma hos mig i Stockholm.

.

.

Hemma hos Mois.

.

Mathilda och Daniella kom hit båda dom bor i Stockholm så det va inte så svårt och komma upp till mig. Alva kom ifrån Malmö och Bianca kom ifrån Göteborg. Det knakade på dörren vi sprang ner till hallen.

.

’’Omg HEJ’’ Skriker Mathilda till.

’’Asså gud va kul och få träffa er’’ Säger Alva.

.

Så rullade kvällen hemma hos mig. Morgon dagen ska vi ner till stan. Vi kollade på twitter och insåg att Megan hade twitcam. Alla vi började kolla. Megan va så himla fin, hon hälsade oss  och sa att hon så gärna vill träffa oss i London.

.

.

>>Megan’s perspektiv<<

.

.

Jag gjorde twitcam. Svenska tjejer kollade på den, jag filmade kanske i bara några minuter för Harry vill se på nån film. Vi sätter oss i soffan och kollade på the last song nog en av mina favorit filmer. Nån stans i mitten somnade jag på Harrys axlar och vaknade när han skulle ställa sig upp. Jag reste mig och la mig brevid nino i våran säng. Harry lyfte bort nino och vi la oss och sov.

.

.

>>Harr’s perspektiv<<

.

Megan somnade på min famn igår. Det känns alltid så skönt när hon somnar i min famn. Vakna och ha henne i sin famn är också alltid lika bra. Idag på kvällen har vi årets första konsert. Jag är så ledsen att Megan inte kunde komma.

.

.

’’Jag vill att du ska komma ikväll’’ Så jag direkt till Megan.

’’Men Harry, jag har lovat att jag kommer skypa med pappa och Sofia.’’

’’Jag vet’’ säger jag och gör en ledsen min.

’’Sofia är lixom gravid, jag bara hoppas på att hon inte får missfall’’

’’Nej kolla på dig, gumman du kommer få en syskon till’’

.

Hon tar tag i mitt hand och kramar om mig.

.

.

>>Bianca’s perspektiv<<

.

Känslan av att vakna och veta att om 2 dagar kommer vi åka till London och träffa One Direction.

.

.

’’Asså omg jag kan inte tro på att vi kommer träffa killarna’’ Säger jag till Mathilda

’’Ja jag blir så glad, lixom få träffa dom live’’

’’Asså tänk att vi kommer träffa Megan också’’ Säger Mois.

.

>>Megan’s perspektiv<<

.

.

Jag loggade in på skype och ringer upp till pappa. Han svarar och första vad jag får höra är lilla Drew säga’’Megi’’ tänk er den känslan att får höra sin lille bror säga ditt namn. Sofia såg sa glad ut och pappa va typ mer än glad. Han frågade om allting i London var bra. Och han undrade om jag skulle komma snart till Canada.

.

.

Pappa sa också att dom funderar på om barnet ska heta Lina om det skulle vara en tjej annars vill de att pojken skulle heta Louis. Jag tyckte det va så söt att min bror skulle heta Louis. Lina är också snyggt.

.

.

Jag fick sms ifrån Harry att han är riktig taggad just nu för att sjunga. Jag skrev att jag håller tummar för han och att jag kommer vara med han under nästa konsert.

.

.

Hur kommer tjejernas liv vara under London resan. kommer tjejer få det got med killar. kommer det ara träffas eller kommer tjejena umgås med killarnna efter:)

 




Kommentarer
Lydia

Det var skit braa! :D

Besök gärna min novell blogg om 1D! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback