My Favorite Boy - Kapitel 11

- Justin -

.

Jag reste mig upp och gick bort och svarade. ”Hallå?”

”Hej man!” sa Chaz glatt. ”Vad gör du?”

”Är med Amy... du då?”

”Va bra! Vill ni följa med mig och Ryan ut på stan?”

”Ehm... jag kan fråga henne...”

.

Jag vände bort mobilen och gick bort till Amy igen.

.

”Eh, jo... Chaz och Ryan undrar om vi vill dra till stan med dom?”

”Jag är inte direkt på rätt humör idag... Kanske en annan gång. Hälsa!”

.

Jag nickade och satte mobilen mot örat igen.

.

”Hon orkar inte idag... Men en annan gång kanske.”

”Okej... Ses.”

”Ses”

.

Jag la på och gick och satte mig bredvid Amy och kollade på Tv. Efter 5 avsnitt av Hannah Montana på Disney Channel började jag bli lite hungrig.

.

”Vill du ha nåt att äta? Jag är ganska hungrig.” frågade jag och kollade på henne.

”Nu när du säger det så! Jag kan gå och fixa något.” sa hon och började resa sig upp, men jag drog ner henne igen.

”Nej, låt mig!”

”Justin, du är gäst! Sitt kvar och kolla du!”

.

Jag la armarna i kors och gjorde en sur min. Hon skrattade och gick bort till köket och började skrammla med tallrikar och sånt.

.

Plötsligt sa Miley nåt skit kul och jag började gapskratta hur högt som helst.

.

”Vad sa hon? Vad hände? SÄG!” skrek Amy och kom springandes med en kniv i handen.

”Amy! Wtf!? HAHAH”

Hon kollade på kniven och riktade den sen mot mig: ”AN GARDE!”

”WAAAAH!”

.

Jag reste mig upp och sprang runt med Amy bakom mig.

.

”Hahah, nej nu får vi ta det lugnt, tänk om jag råkar skada dig!” sa Amy efter några minuters springande.

”Okej, ja det är nog bäst så, hahah.”

.

Jag gick tillbaka till soffan och satte mig och Amy gick till köket igen.

Efter en kvart kom hon ut med toast och o’boy.

Jag tog emot min tallrik och mugg och tog en tugga av toasten.

.

”Den smakar bajs...” sa jag och gjorde en äcklad min.

”Ey! Inte alls juu!”

”Haha, skojar ju bara. Lite hämd bara, mohahah!”

”Käften...”

.

Vi började skratta och kollade tillbaka på Tv:n.

.

Efter 4 avsnitt till av Hannah Montana så slutade marathonet och Magi på waverly place började. Jag satte mig spikrakt upp och bytte kanal.

.

Men jag hann ändå se skymten av Selena och det stack till i hjärtat på mig. Jag blundade och försökte att inte visa för Amy hur dåligt jag mådde. Men hon märkte ändå att något inte var rätt...

.

”Justin? Vad är det?”

.

Jag vågade inte titta upp och möta hennes blick så jag tittade bara ner i marken och sa ingenting.

.

”Vill du prata om det så finns jag alltid, Jus...” mumlade hon och la sin hand på min axel.

.

Jag titta tillslut upp på henne och nickade.

.

”Jag blev dumpad av min flickvän förra veckan innan ni flyttade hit... Min flickvän var Selena Gomez.”

.

En tår föll från min kind och Amy satte sig genast närmare mig och kramade om mig.

.

”Aww, förlåt Jus. Jag visste inte...”

.

- Amy -

.

Jag satte mig närmare honom och kramade om honom. Han grät i mitt hår och jag tyckte så himla synd om honom.

.

”Jag älskade henne verkligen. Jag älskade henne jättemycket.”

.

Jag drog mig ur kramen och satte mina händer på hans axlar och såg honom in i ögonen.

.

”Sel hör till dåtiden, nu är nu Jus, framtiden ligger framför dig och du kommer träffa din prinsessa en dag!” sa jag och log snett och torkade bort en tår från hans kind.

”Du har rätt...” sa han och log tillbaka mot mig. ”Tack Little Y”

Han gav mig en kram och jag skrattade till. ”Little Y? Big B say whaaat?”


Yeay! Nytt kapitel! :D KOMMENTERA!! Kom igen! Har inte fått EN enda kommentar -.- Men jag älskar er som läser ändå! <3 POSS POSS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback